Skift

Øvelsen

Øvelsen går ud på, at deltagerne skal bevæge sig, men samtidig være klar på at skifte bevægelse på et hvert givent tidspunkt!

4-100

Deltagere

Redskaber

5-15

Minutter

Udførelsen

Stil jer i en rundkreds i grupper à 7-10.

Vælg en ”instruktør”, som skal sætte forskellige bevægelser i gang.

Instruktøren starter en rytmisk bevægelse fx at Deltagerne kigger på.

Instruktøren råber ”skift” og begynder nu en ny bevægelse fx at Alle deltagerne skal nu lave den bevægelse, som instruktøren lige har gjort, altså klappe.

Instruktøren råber ”skift” og begynder en ny bevægelse fx klappe sig på lårene. Deltagerne begynder at knipse, som instruktøren lige har gjort.

Fortsæt, men find selv på flere bevægelser. Fx:

Klap (på lår, mave, fødder, hovedet )

Hop (på begge ben, på ét ben, fra side til side, frem og tilbage, twist )

Lav benbøjninger, høje knæløft osv.

Tempoet kan øges og sænkes. De samme bevægelser bør ikke bruges af instruktøren mere end én gang.

Fokus

Tillykke med at være denne måneds e-atlet!

Nu mangler vi bare lidt detaljer fra dig, så vi kan sende præmien afsted indenfor de næste par dage!

Udfyld dine oplysninger nedenfor

Aktivitetshjulet

  • Ingen snyd med øvelserne
  • 3 Spin om dagen
Prøv lykken!